Media centar Bor

17/09/2009

“Seča” u borskim ustanovama podvučena je narandžastim

Filed under: Vesti — borvesti @ 13:14
Tags: , , , ,

Avgust 28, 2009

Ko to tamo otpušta „zapuštene”?

Avgust 28,2009

Neviđeni rez u javnim preduzećima od „oktobarske revolucije“ do danas u opštini Bor jeste „seča“ u tri društvena preduzeća, Centru za kuluturu, Sportskom centru i Radio Televiziji Bor. Nenaviknuti na takve korenite promene političari i građani, tek zaposleni u tim firmama, reagovaće svako na svoj način. Večina građana, verujemo, biće za strategiju opštinskih čelnika, dok su sindikalci već protiv. Najeuforičnije reagovaće radnici u sve tri firme, jer se iskreno nisu nadali takvoj odluci. Odbornička većina i većina u opštinskoj Vladi nije se dvoumila. Opozicija na čelu sa DS bila je za socijalni mir, mada se nije toiliko brinula za radnike dok je vršila vlast.

Bez obzira na sve objektivne okolnosti i siromaštvo koje nas svakodnevno i sve više pritiska, na nezaposlenost i bedu u pojedinim oblastima života, nemoguće je ne prihvatiti i argumente opštinara. I njima je, bar tako se izjašnjavaju, dojadila politička i rođačka sprega u bestidnom zapošljavanju, tako da od 105 zaposlenih u Sportskom centru bar polovina nema nikakvog posla. Jedan broj radnika na aerodromu ubija dosadu sedeći kraj napuštene piste, drugi se sklanjaju po kancelarijama u zgradi Centra, treći ko zna gde su po gradu ili su za „svojim poslovima“. U ŠRIF-u, ako se bolje pamti, jedan od bivših direktora nije znao da kaže koliko tačno ima zaposlenih. A tamo je na platnim spiskovima 80 do 100 ljudi od kojih mnogi uludo dolaze na posao, drugi, opet, ne znaju da se snađu u teškoj i odgovornoj novinarskoj profesiji, treći ni sami ne mogu da shvate odakle su se našli pred TV kamerama ili po hodnicima i katakombama Doma kulture. Sigurno je da ni radio ni TV nemaju vikend program, niti su ga ikad osmislili, jer zašto bi se subotom i nedeljom zamarali kad ih na to niko ne obavezuje. A svaka, pa i lokalna, tek regionalna TV, ima takve programe. Zato su i osnovani.

Centar za kulturu je priča za film. Setimo se ispisane parole od pre godinu-dve na zidu Muzičke škole „Ovo je Zavod za zapošljavanje“. Ima i tamo odličnih radnika, stručnjaka i poznavaoca svog posla, ali i previše onih koji su dolazili i ostajali po političkoj liniji od čega ni vladajući radikali nisu bili imuni. Bolje je ne spominjati koji profili kadrova i koji su tamo „naučni radnici“i „akademici“ zalutali i da su se direktori i zamenici menjali neverovatnom brzinom i bezpotrebom. Nije zdravo trošiti reči i podsećati se na gorke primere javašluka i nerada u svim tim kućama – i ne samo njima, jer pod teretom prekobrojno zaposlenih – savija se i Vodovod, Toplana, Direkcija… Ni u jednoj opštini, kao u borskoj, ne postoje dva vodovodna javna preduzeća. I to se plaća iz opštinske kase. / Zašto njih zaobiđe „čistka“, pitanje je koje se i te kako nameće ?/ Nisu se pretrgli od velikih radnih zadataka ni u još nekim društvenim ustanovama. Vešto se skrivaju iza lepršavog marketinga čuvajuci pozicije i krijući kao zmija nokte svoje „lenje bube“ i dokoničare. Uostalom , na to ih je , posredno, podsetio i predsednik opštine, a oni, to, verovatno, nisu dobro čuli.

Za mesec-dva sve će biti čistije i hladnije će se reagovati. Onda ćemo postaviti i pitanje: Zašto su u ostalim srpskim opštinama ostali gluvi i zatvorenih očiju na borsku, neočekivanu „čistku“ u tri posebno važne ustanove. Skloni smo mišljenju da se Srbija neće osvrnuti na ovaj, nesvakidašnji borski primer. Mada mnogi znaju da je pelcer prenet iz Zaječara, a cela priča / nije li i pozorišna/ podvučena NARANDŽASTIM.

Advertisements

Upravni odbor TV Bor postavlja novog glavnog urednika

Filed under: Vesti — borvesti @ 12:16
Tags: , ,

Danas pre podne /utorak/ Upravni odbor JP ŠRIF (predsednik Boban Jovanović) razmatraće  predlog Pokreta „Živim za Krajinu“ da se na  upražnjeno mesto glavnog i odgovornog urednika postavi Saša Todorović, novinar iz Knjaževca i pripadnik te političke opcije. U ŠRIF- u nisu zadovoljni / bar deo novinarske redakcije/  takvim predlogom, pa je i pitanje da li će članovi UO iz firme glasati za taj predlog. Saša Trifunović je dve godine vodio program u TV Salaš i nema dovoljno profesionalnog iskustva, ali je, doznajemo, dosta naučio iz novinarskog zanata. Da li će ovaj, najnoviji potez opštinske vlasti doprineti poboljšanju nevesele zbilje u RTV Bor, ostaje da se vidi ili će se, još jedanput, doliti „ulje na vatru“. Zasad niko ne spominje privatizaciju, pa ni – stečaj.  Danas bi, shodno zakonu i odluci RATELA, trebalo da prestane emitovanje Radio Bora.

Predsednik opštine Branislav Rankić sinoć u emisiji Aktuelno TV Bor o tome nije govorio. On se osvrnuo na navodno pogrešno izveštavanje dopisnika „Blica“ Brane Filipovića, ali ovaj nije bio u mogućnosti da mu odgovori.
 Važnije je, izgleda, šta će biti sa ŠRIF-om u kojem glavnu reč imaju Vlaška demokratsa stranka Srbije i Pokret „Živim za Krajinu“. Rankić i SRS u toj „kobinaciji“, očigledno, i nisu toliko važni.

Direktorka dala otkaz, predsednik najavio stečaj

Filed under: Vesti — borvesti @ 12:05
Tags: , , , ,

 

Nakon 40 godina gasi se Radio –Televizija Bor

Avgust 25,2009

Autor : Brana Filipović

Tek što je  prošlog četvrtka, na redovnoj konferenciji za novinare, Branislav Rankić, predsednik opštine  Bor najavio mogućnost  stečaja u regionalnoj Radio-Televiziji /RTV/ Bor,  stigla je nova nevesela vest – v.d. direktora  JP Štampa, radio i film /ŠRIF/, pod čijim je okriljem radio i TV, Aurika Milanović podnela je osnivaču pismenu ostavku. U ostavci se ističe da se odlučila na taj čin iz zdravstvenih razloga, ali i političkih pritisaka. Milanovićeva je, odlukom odbornika SO, 24. jula postavljena na direktorsku  dužnost. Već posle deset-petnaest dana želela je da napusti kormilo , ali je ostalo malo duže samo zato što su je radnici podržavali u nameri da istera na čistinu  „neke mutne radnje“. Milanovićevu je  za direktora  predložila Vlaška demokratska stranka Srbije /VDSS/ , mada nije stranačka ličnost. Ona je u RTV Bor radila do nedavno , kada je, posle 35 godina novinarskog staža u toj kući, otišla u penziju.

 -RTV Bor je u  okrilju opštine koja je i osnivač. Jedina u Timočkoj krajini nije stigla do privatizacije. Kada sam i pre dve i po godine bio predsednik opštine borio sam se da investiramo u najsavrmeniju opremu kako bi dobili regionalnu frekvenciju, u čemu se uspelo. Na vlast je došla kolacija na celu DS-SPS , započeta je smena direktora, nastavljeno bespotrebno zapošljavanje i ubrzo se došlo do katastrofalnog stanja. Nabvaljena tehnika je uništena,  a regionalni status je izgubljen zbog neodgovornosti rukovodstva. Već od  sutra, 26. avgusta radio prestaje da emituje program. Ne verujem da će bolje proći i TV, a tamo  oko sto ljudi zarađuje hleb. Štaviše, ne postoje ni  merodavne odluke da ovo preduzeće više koristi budžetska sredstva. Dugovanja su narasla na oko devet miliona, mada ima i potraživanja. Najbolje je da se uvede stečaj kako bi se bilo šta spasilo, ali o tome će drugi da odluče- rekao je Branislav Rankić, predsednik opštine.

Iz RTV Bor, zasad, jedino se oglasio Aktiv novinara koji je izdao saopštenje u kome se pozivaju osnivači i Upravni odbor da zaustave pritiske „na slobodu i nezavisnost medija“ i nedovođenje kadrova isključivo po partijskoj, a ne profesionalnoj, osnovi.
-Ne znam zbog čega, ali je sednica Upravnog odbora, zakazana za prošli četvrtak popodne, odložena na zahtev osnivača. Jedina tačka dnevnog reda  bila je izbor novog glavnog i odgovornog urednika, jer se do sada radilo uz pomoć direktorovih izabranika, što Statutom nije predviđeno-rekao nam je jedan od članova UO dodajući da je mesto odgovornog urednika TV pripalo bivšem direktoru Jovanu Mitroviću koji je blizu dve godine bio na bolovanju i odjedanput se, preko noći, pojavio.

U  preduzeću je danima budžetska inspekcija koja „češlja“ svaki račun. Poznato je da je direktorka Milanović vratila neke račune ugostiteljskim firmama zbog nečitkih potpisa. Direktorka je imala muke i da uđe u svoju kancelariju, jer bivši direktor, Budimir Milutinović ni do danas nije obavio primopredaju. Tročlana komisija je obila bravu i popisala stvari i dokumenta.
-Opština je iz budžetske rezerve izdvojila 514.000 dinara za deo plate zaposlenima u RTV Bor. Kako će biti ubuduće to niko pouzdano ne zna, ali je prespektiva  mračna. Ni cela opština nije u boljem položaju, preti nam budžetski bankrot, jer smo dužni oko 200 miliona dinara, Republika je sa 25, transferna sredstva  smanjila na 15 miliona dinara,  dok ukupna zaduženja javnih preduzeća prevazilaze ovogodišnji budžet- jada se Rankić.

Glavni urednik bez iskustva

 – U otvorenom pismu Aktiva UNS-a predsedniku opštine i predsedniku Skupštine opštine Branislavu Rankiću i Draganu Markoviću, stoji i ovo: „U martu ove godine za glavnog i odgovornog urednika RTV Bor, mimo propisa i uobičajene procedrure, postavljena je ličnost bez i jednog dana iskustva u novinarstvu. Dužnost direkora do nedavno vršio je politički funkcioner /predsednik Okružnog odbora SPS-a/ suprotno Zakonu o radio difuziji“.

Bruka u Dnevniku

U Dnevniku TV Bor od 24. avgusta, u 19 sati, emitovan je prilog  Čedomira Vasića, novog urednika Informativnog programa, prilog u kome  se čulo niz konstatacija i insinuacija na račun bivšeg rukovodstva i stanja u toj firmi koja je javno preduzeće, mada je Branislav Rankić nedavno rekao da ima i mogućnosti da bude društvena ustanova i kao takva može da ode u stečaj. No, Vasić je  u neveselom  tonu spominjao Sašu Mirkovića , Dobroljupku Radisavljević, Bobana Jovanovića , Radišu Milosavljevića i Budimira Milutinovića. Čule su se i razne optužbe. U drugom izdanju Dnevnika, od 22 sata, Vasićev  komentar je, navodno zbog „kvara na uređaju“, prekidan 20 do 30 puta, pa je Dnevnik i ponovljen, ali se opet pojavio isti kvar. Kasnije je gledaocima, ne direktno, saopšteno da će se Dnevnik emitovati deset minuta posle ponoći, „kad se završi film“.
Zamislimo da se u nekoj ozbiljnoj TV, neka bude i od nacionalnog statusa, u glavnoj emisiji pojavi takva blamaža? I , umesto da se prilog  ostavi  za kasnije ili „zaboravi“ i  nastavi sa emisijom, uporno se insistiralo na emitovanju i produženju – bruke! Ipak, čuli smo da je v.d. direktora Aurika Milanović podnela neopozivu ostavku bez obrazloženja, što u celoj panici i nema nekog značaja. Opštinski oci, najodgovorniji za ovakve i ko zna kakve još skandale, zajedno sa njihovim rukovodećim izabranicima u toj kući, sem  Rankićevih javnih mišljenja, još ništa ne preduzimaju. Ne brukaju li se, sa Dnevnikom i ŠRIF-om, i  ONI? Videli šta im se u kući i oko nje zbiva ili im je važnije da , i po cenu nevidjenih TV blamaža /ne/ uspešno, učvršćuju , tako brzo,  rasklimanu vlast?

Mini komentar

DIREKTORI ILI POLITIČARI

U borskoj Radio-Televiziji /RTV/ za poslednjih devet godina promenjeno je – devet direktora, po imenu i prezimenu: Miodrag Kokelić, Dragoljub Janeš, Slaviša Marković,  Radosav Mitrović, Nebojša Đuričić, Miroslav Radulović, Jovan Mitrović, Budimir Milutinović i Aurika Milanović /svi dolazili po političkoj volji/. Najmanje su se zadržali Marković oko dva i Milanovićeva manje od jednog meseca. Sve vreme preduzeće je bitisalo pod kapom opštine. I nikad nije bilo kako valja. I svako od opštinskih otaca želeo je svoju TV, nije dopuštao sprovođenje zakona i , kako je to urađeno u celoj Timočkoj krajini, – privatizaciju. Zašto se to bar danas ne učini, kad se vidi da je „vrag odneo šalu“?

16/09/2009

Bor ostao i bez TV Bor

Filed under: Vesti — borvesti @ 12:46
Tags: , ,

AUTOR: Balaš Ranković

Posle uništenja Autobuske stanice i “Borprevoza”,  zatvaranja hotela “Jezero” i motela “Izletnik””, napuštanja “Kapije Bora” i kompleksa “Jelen Hajat”, otuđenja većeg dela “Centroistoka” i celog Doma kulture, ukidanja Sportskog saveza,  i RTV Bor, otkako je, pre dva meseca, izgubila regionalnu frekfrenciju  (mada se u emisiji “Fokus” odjavljuje kao regionalna) nije više, što se zakona tiče,  u  obaveznoj radnoj funkciji.

To što se program emituje samo je prekršaj za koji, veruju poznavaoci, može da usledi drastična kazna. Ni to nije sve. RTV Bor ili, zvanično, JP Štampa, radio i film (ŠRIF) nema ni postavljenog glavnog i odgovornog urednika, institucije koja po zakonu  mora da postoji u svakoj informativnoj kući.

Prema izmenjenoj statutarnoj odluci, usvojenoj na poslednjoj sednici SO, glavnog i odgovornog urednika isključivo postavlja Upravni odbor koji to, do danas, nije ulinio. U ŠRIF-u legalno funkcioniše (?) v.d. direktror Aurika Milanović. Ona nije u kompentenciji , kao što je  to bio njen prethodnik Budimir Milutinović, da postavlja vršioce dužnosti  glavnih i odgovornih urednika.

Predsednik Upravnog odbora ŠRIF-a je Boban Jovanović iz stranke “Živim za Krajinu”.

15/09/2009

Opština će pomoći TV Bor

Filed under: Vesti — borvesti @ 14:16
Tags: , ,

Bor, 31.07.2009.

Iako je Radio – televizija Bor, odlukom RRA-a , izgubila regionalnu frekvenciju prvenstveno zbog neispunjenja tehničkih uslova, opština Bor ce pomoći da se taj problem prevaziđe. Ovo je  saopštio Dragan Marković, predsednik Skupštine opštine ne navodeći detalje, mada je prevashodno reč o materijalnoj pomoći.

RTV Bor radi u sklopu JP Štampa, radio i film (ŠRIF) čuvajući  bogatu tradiciju borskog novinarstva od 1947. godine kada je izašao prvi broj fanbričkog lista Basena Bor, „Borski Kolektiv“.

Za novog direktora JP ŠRIF , pre neki dan, postavljena je Aurika Milanović, dugogodišnji novinar Radio Bora i Borskih novosti, a za predsednika Upravnog odbora juče je imenovan Boban Jovanović, doskorašnji pomoćnik direktora te ustanove za unapređenje programa.

Create a free website or blog at WordPress.com.